zaloguj siê   |    mapa strony   |
RSS
SmodCMS

Sprawozdanie z realizacji zadań w ramach zajęć edukacyjnych związanych z poradnictwem

12.07.2012

Przez rozwój osobisty – przygotowujÄ™ siÄ™ do Å›wiadomego wyboru kierunku ksztaÅ‚cenia i planowania kariery zawodowej.

Cele zrealizowane w trakcie zajęć:

- Wzmocnienie poznania i zrozumienia samego siebie i otaczającego świata.
- Uświadomienie uczestnikom konieczności wzięcia odpowiedzialności za
siebie i swoje życie oraz znaczenia gotowości do zmian i podtrzymywania
motywacji do permanentnego uczenia siÄ™.
- Nabycie przez uczestników umiejÄ™tnoÅ›ci opracowania „indywidualnego planu dziaÅ‚ania.
- Usprawnienie umiejętności komunikacyjnych.
- Przełamanie barier w procesie zdobywania wiedzy i umiejętności.

Po przeprowadzonych zajęciach uczestnik:

- Poszerzył obszar samopoznania, zna swoje słabe i mocne strony.
- Rozumie konieczność wzięcia odpowiedzialności za siebie i swoje życie.
- NabyÅ‚ umiejÄ™tność opracowania „Indywidualnego Planu DziaÅ‚ania.
- Usprawnił swoje umiejętności komunikacyjne.
- Poprzez pracę nad sobą uświadomił sobie konieczność pokonywania barier w procesie
zdobywania wiedzy i umiejętności.

W ramach przeprowadzonych zajęć dokonano diagnozy predyspozycji uczniów:

- Celem diagnozy było określenie zainteresowań, skłonności zawodowych, uzdolnień
i umiejętności niezbędnych w pracy, wiedzy o zawodach i własnych predyspozycjach.
- Etapy postępowania :
1.Praca uczniów nad samopoznaniem w trakcie kolejnych sesji tematycznych - w wyniku której nastÄ…piÅ‚a identyfikacja oczekiwaÅ„ i wstÄ™pnych celów zawodowych, poznanie mocnych
i sÅ‚abych stron, wyznaczenie celów i podjÄ™cie decyzji o wyborze Å›cieżki edukacyjnej
2.Stworzenie przez Uczniów Indywidualnych Planów DziaÅ‚ania we wspóÅ‚pracy z doradcÄ… zawodowym w trakcie zajęć grupowych.
-Do badania predyspozycji zawodowych uczniów wykorzystano:
*Test: Profil zainteresowaÅ„/ źródÅ‚o: Metody grupowego poradnictwa zawodowego. Kurs inspiracji (1998) /
*Kwestionariusz: Uzdolnienia i umiejętności/ Pomocniczy kwestionariusz do oceny przez ucznia poziomu własnych uzdolnień,szybkości przyswajania i utrwalania wiedzy/
*Kwestionariusz skłonności zawodowych/Autorzy: E. Lis i J. Woroniecka/

Podsumowanie:
W oparciu o wyniki TESTU/Arkusz rozmowy testowej przeprowadzonej na zakoÅ„czenie zajęć z poradnictwa i doradztwa edukacyjno – zawodowego indywidualnie z każdym uczestnikiem oraz na podstawie obserwacji zajęć przez prowadzÄ…cego stwierdza siÄ™ nabycie umiejÄ™tnoÅ›ci planowania wÅ‚asnej kariery zawodowej u 100% uczestników projektu na poziomie powyżej 97%.
Praca uczniów nad samopoznaniem doprowadziÅ‚a do identyfikacji oczekiwaÅ„ i wstÄ™pnych celów zawodowych, poznanie mocnych i sÅ‚abych stron, wyznaczenie celów i podjÄ™cie decyzji
o wyborze ścieżki edukacyjnej.

Uczestnicy nabyli umiejÄ™tnoÅ›ci zdobywania wiedzy, nastÄ…piÅ‚ rozwój umiejÄ™tnoÅ›ci interpersonalnych, organizacyjnych oraz pracy w grupie.

prowadzący :Bogumiła Szymańska

Wersja do druku
« inne aktualno¶ci