zaloguj siŕ   |    mapa strony   |
RSS
SmodCMS

Chemia

Podczas zaj─Ö─ç z chemii uczniowie:
• rozwi─ůzywali zadania rachunkowe i problemowe o ró┼╝nym stopniu trudno┼Ťci z zakresu przewidzianego dla danego poziomu kszta┼écenia,
• planowali i przeprowadzali do┼Ťwiadczenia zwi─ůzane z tematyk─ů zaj─Ö─ç lub zaproponowane przez uczniów,
• poszukiwali informacji na zadane tematy w ró┼╝nych ┼║ród┼éach (literaturze naukowej i popularnonaukowej, programach multimedialnych i Internecie, podr─Öcznikach i czasopismach), dokumentowanie je, przedstawiali w grupach,
• mieli okazj─Ö rozwijania indywidualnych uzdolnie┼ä dzi─Öki zastosowaniu ró┼╝nych form aktywno┼Ťci o raz pracy w ma┼éych grupach.

ZSP - Zbylitowska Góra

W trakcie zaj─Ö─ç w grupie zainteresowanych chemi─ů uczniowie przeprowadzali do┼Ťwiadczenia chemiczne, wykonywali modele zwi─ůzków chemicznych, poznawali nowe poj─Öcia, które pó┼║niej wykorzystywali przy rozwi─ůzywaniu zada┼ä. Pracowali metod─ů ─çwiczeniow─ů - prac─ů w ma┼éych grupach nad kartami pracy przygotowanymi przez prowadz─ůcego. Nie zabrak┼éo równie┼╝ „Chemii na weso┼éo” – uczniowie mieli mo┼╝liwo┼Ť─ç utrwalenia swojej wiedzy wykorzystuj─ůc domino, gry planszowe i komputerowe. Samodzielnie tworzyli „chemiczne” gry dydaktyczne i rebusy.

Uczniowie uczestnicz─ůcy w zaj─Öciach z biologii mieli okazj─Ö poszerzy─ç wiedz─Ö na temat budowy i funkcjonowania organizmu cz┼éowieka. Doskonalili równie┼╝ umiej─Ötno┼Ť─ç pos┼éugiwania si─Ö mikroskopem, samodzielnie wykonywali preparaty mikroskopowe. Prowadzili obserwacje i wykonywali eksperymenty biologiczne.

Zaj─Öcia dydaktyczno – wyrównawcze pozwalaj─ů uzupe┼éni─ç braki wiadomo┼Ťci z gimnazjum. Na zaj─Öciach s─ů przybli┼╝ane i wyja┼Ťniane podstawowe zagadnienia zarówno z chemii jak i biologii. Podczas zaj─Ö─ç uczniowie rozwi─ůzuj─ů przygotowane zadania ─çwiczeniowe oraz korzystaj─ů z podr─Öcznika i zbioru zada┼ä utrwalaj─ůc w ten sposób zdobyt─ů wiedz─Ö.


 

Wersja do druku