Chemia
Podczas zajęć z chemii uczniowie:
• rozwiÄ…zywali zadania rachunkowe i problemowe o różnym stopniu trudnoÅ›ci z zakresu przewidzianego dla danego poziomu ksztaÅ‚cenia,
• planowali i przeprowadzali doÅ›wiadczenia zwiÄ…zane z tematykÄ… zajęć lub zaproponowane przez uczniów,
• poszukiwali informacji na zadane tematy w różnych źródÅ‚ach (literaturze naukowej i popularnonaukowej, programach multimedialnych i Internecie, podrÄ™cznikach i czasopismach), dokumentowanie je, przedstawiali w grupach,
• mieli okazjÄ™ rozwijania indywidualnych uzdolnieÅ„ dziÄ™ki zastosowaniu różnych form aktywnoÅ›ci o raz pracy w maÅ‚ych grupach.
ZSP - Zbylitowska Góra
W trakcie zajęć w grupie zainteresowanych chemiÄ… uczniowie przeprowadzali doÅ›wiadczenia chemiczne, wykonywali modele zwiÄ…zków chemicznych, poznawali nowe pojÄ™cia, które później wykorzystywali przy rozwiÄ…zywaniu zadaÅ„. Pracowali metodÄ… ćwiczeniowÄ… - pracÄ… w maÅ‚ych grupach nad kartami pracy przygotowanymi przez prowadzÄ…cego. Nie zabrakÅ‚o również „Chemii na wesoÅ‚o” – uczniowie mieli możliwość utrwalenia swojej wiedzy wykorzystujÄ…c domino, gry planszowe i komputerowe. Samodzielnie tworzyli „chemiczne” gry dydaktyczne i rebusy.
Uczniowie uczestniczÄ…cy w zajÄ™ciach z biologii mieli okazjÄ™ poszerzyć wiedzÄ™ na temat budowy i funkcjonowania organizmu czÅ‚owieka. Doskonalili również umiejÄ™tność posÅ‚ugiwania siÄ™ mikroskopem, samodzielnie wykonywali preparaty mikroskopowe. Prowadzili obserwacje i wykonywali eksperymenty biologiczne.
ZajÄ™cia dydaktyczno – wyrównawcze pozwalajÄ… uzupeÅ‚nić braki wiadomoÅ›ci z gimnazjum. Na zajÄ™ciach sÄ… przybliżane i wyjaÅ›niane podstawowe zagadnienia zarówno z chemii jak i biologii. Podczas zajęć uczniowie rozwiÄ…zujÄ… przygotowane zadania ćwiczeniowe oraz korzystajÄ… z podrÄ™cznika i zbioru zadaÅ„ utrwalajÄ…c w ten sposób zdobytÄ… wiedzÄ™.