Sprawozdanie końcowe z dodatkowych zajęć pozalekcyjnych z matematyki - Koszyce Wielkie
24.07.2012
W dodatkowych zajÄ™ciach pozalekcyjnych z matematyki braÅ‚o udziaÅ‚ 8 uczniów. ZajÄ™cia odbywaÅ‚y siÄ™ przez póÅ‚torej roku i trwaÅ‚y w okresie od stycznia 2011r. do czerwca 2012r. ZajÄ™cia pozalekcyjne przeznaczone byÅ‚y dla uczniów gimnazjum, szczególnie zainteresowanych rozwojem swoich zainteresowaÅ„ oraz poszerzeniem wiedzy z matematyki.
Celem prowadzonych zajęć było rozwijanie zainteresowań matematycznych oraz motywowanie młodzieży do wykorzystania swoich uzdolnień do dalszej pracy.
MÅ‚odzież uczestniczÄ…ca w zajÄ™ciach pozalekcyjnych pogÅ‚Ä™biaÅ‚a wiedzÄ™ zdobytÄ… na lekcjach matematyki, a także poszerzaÅ‚a zakres umiejÄ™tnoÅ›ci poprzez realizacjÄ™ tematów z klas programowo wyższych oraz treÅ›ci wykraczajÄ…cych poza program nauczania. Na zajÄ™ciach tych uczniowie rozwijali swoje zainteresowania i uzdolnienia, byli aktywnymi uczestnikami procesu ksztaÅ‚cenia. Tematyka zajęć byÅ‚a interesujÄ…ca. Na zajÄ™ciach tych uczniowie rozwijali swoje zainteresowania i uzdolnienia, byli aktywnymi uczestnikami procesu ksztaÅ‚cenia. ObserwujÄ…c mÅ‚odzież można stwierdzić, że rozwiÄ…zywanie zadaÅ„ dawaÅ‚o im dużo satysfakcji.
Uczniowie na koniec projektu pisali test koÅ„cowy. Wyniki przeprowadzonego testu pozwalajÄ… stwierdzić, że mÅ‚odzież uczÄ™szczajÄ…ca na zajÄ™cia coraz lepiej rozwiÄ…zywaÅ‚a zadania, o czym Å›wiadczÄ… wyniki uzyskane z testu na poziomie 90%. U wszystkich uczestników można byÅ‚o zauważyć wyraźny postÄ™p. Ponadto 100% uczniów zakoÅ„czyÅ‚o udziaÅ‚ w projekcie z minimum 85% frekwencjÄ….
Podsumowując, osiągnięto rezultaty twarde i miękkie. Udział w zajęciach zmotywował młodzież do samodzielnego poszerzania swoich zainteresowań i wiedzy. Dzięki uczestnictwu w zajęciach motywacja do nauki wzrosła. Zadowalające jest to, że młodzież w przyszłości chciałaby uczestniczyć w zajęciach tego typu i jest zainteresowana dalszym pogłębianiem wiedzy z matematyki. Wynika z tego, że realizacja zajęć pozalekcyjnych przyniosła zamierzone efekty, a tym samym nastąpił wzrost jakości nauczania w szkole.
ZwiÄ™kszenie chÄ™ci dziaÅ‚ania i poczucie sukcesu sprawiaÅ‚y, że uczniowie pracowali coraz bardziej efektywniej. Byli ciÄ…gle wdrażani do samodzielnego rozwoju oraz motywowani do wykorzystania swoich uzdolnieÅ„. Uczestnicy zajęć potrafili twórczo myÅ›leć, wyciÄ…gać wnioski a przede wszystkim rozwijać umiejÄ™tność logicznego myÅ›lenia rozwiÄ…zujÄ…c różne zadania matematyczne. Potrafili odkrywać, formuÅ‚ować i rozwiÄ…zywać problemy matematyczne. Uczestnictwo w zajÄ™ciach daÅ‚o uczniom możliwość samorealizacji, poszerzania wÅ‚asnych horyzontów, rozwoju zainteresowaÅ„.