zaloguj siŕ   |    mapa strony   |
RSS
SmodCMS

Sprawozdanie końcowe z dodatkowych zajęć pozalekcyjnych z matematyki - Koszyce Wielkie

24.07.2012

W dodatkowych zaj─Öciach pozalekcyjnych z matematyki bra┼éo udzia┼é 8 uczniów. Zaj─Öcia odbywa┼éy si─Ö przez pó┼étorej roku i trwa┼éy w okresie od stycznia 2011r. do czerwca 2012r. Zaj─Öcia pozalekcyjne przeznaczone by┼éy dla uczniów gimnazjum, szczególnie zainteresowanych rozwojem swoich zainteresowa┼ä oraz poszerzeniem wiedzy z matematyki.
Celem prowadzonych zajęć było rozwijanie zainteresowań matematycznych oraz motywowanie młodzieży do wykorzystania swoich uzdolnień do dalszej pracy.

M┼éodzie┼╝ uczestnicz─ůca w zaj─Öciach pozalekcyjnych pog┼é─Öbia┼éa wiedz─Ö zdobyt─ů na lekcjach matematyki, a tak┼╝e poszerza┼éa zakres umiej─Ötno┼Ťci poprzez realizacj─Ö tematów z klas programowo wy┼╝szych oraz tre┼Ťci wykraczaj─ůcych poza program nauczania. Na zaj─Öciach tych uczniowie rozwijali swoje zainteresowania i uzdolnienia, byli aktywnymi uczestnikami procesu kszta┼écenia. Tematyka zaj─Ö─ç by┼éa interesuj─ůca. Na zaj─Öciach tych uczniowie rozwijali swoje zainteresowania i uzdolnienia, byli aktywnymi uczestnikami procesu kszta┼écenia. Obserwuj─ůc m┼éodzie┼╝ mo┼╝na stwierdzi─ç, ┼╝e rozwi─ůzywanie zada┼ä dawa┼éo im du┼╝o satysfakcji.
Uczniowie na koniec projektu pisali test ko┼äcowy. Wyniki przeprowadzonego testu pozwalaj─ů stwierdzi─ç, ┼╝e m┼éodzie┼╝ ucz─Öszczaj─ůca na zaj─Öcia coraz lepiej rozwi─ůzywa┼éa zadania, o czym ┼Ťwiadcz─ů wyniki uzyskane z testu na poziomie 90%. U wszystkich uczestników mo┼╝na by┼éo zauwa┼╝y─ç wyra┼║ny post─Öp. Ponadto 100% uczniów zako┼äczy┼éo udzia┼é w projekcie z minimum 85% frekwencj─ů.
Podsumowuj─ůc, osi─ůgni─Öto rezultaty twarde i mi─Ökkie. Udzia┼é w zaj─Öciach zmotywowa┼é m┼éodzie┼╝ do samodzielnego poszerzania swoich zainteresowa┼ä i wiedzy. Dzi─Öki uczestnictwu w zaj─Öciach motywacja do nauki wzros┼éa. Zadowalaj─ůce jest to, ┼╝e m┼éodzie┼╝ w przysz┼éo┼Ťci chcia┼éaby uczestniczy─ç w zaj─Öciach tego typu i jest zainteresowana dalszym pog┼é─Öbianiem wiedzy z matematyki. Wynika z tego, ┼╝e realizacja zaj─Ö─ç pozalekcyjnych przynios┼éa zamierzone efekty, a tym samym nast─ůpi┼é wzrost jako┼Ťci nauczania w szkole.


Zwi─Ökszenie ch─Öci dzia┼éania i poczucie sukcesu sprawia┼éy, ┼╝e uczniowie pracowali coraz bardziej efektywniej. Byli ci─ůgle wdra┼╝ani do samodzielnego rozwoju oraz motywowani do wykorzystania swoich uzdolnie┼ä. Uczestnicy zaj─Ö─ç potrafili twórczo my┼Ťle─ç, wyci─ůga─ç wnioski a przede wszystkim rozwija─ç umiej─Ötno┼Ť─ç logicznego my┼Ťlenia rozwi─ůzuj─ůc ró┼╝ne zadania matematyczne. Potrafili odkrywa─ç, formu┼éowa─ç i rozwi─ůzywa─ç problemy matematyczne. Uczestnictwo w zaj─Öciach da┼éo uczniom mo┼╝liwo┼Ť─ç samorealizacji, poszerzania w┼éasnych horyzontów, rozwoju zainteresowa┼ä.

Wersja do druku
« inne aktualnoÂci