Zajęcia DYDAKTYCZNO-WYRÓWNAWCZE z j. angielskiego
12.07.2012
Na zajÄ™ciach wyrównawczych „Akademii Sukcesu” z jÄ™zyka angielskiego uczniowie mieli możliwość nabywania i doskonalenia wszystkich sprawnoÅ›ci jÄ™zykowych: mówienia, czytania, pisania i rozumienia ze sÅ‚uchu, przede wszystkim w ramach kompetencji komunikacyjnej. ZajÄ™cia te umożliwiaÅ‚y rozwijanie w uczniach poczucie wÅ‚asnej wartoÅ›ci oraz wiary we wÅ‚asne możliwoÅ›ci jÄ™zykowe, m.in. poprzez pozytywnÄ… informacjÄ™ zwrotnÄ… od nauczyciela dotyczÄ…cÄ… ich indywidualnych umiejÄ™tnoÅ›ci jÄ™zykowych.
Nauczyciel na zajÄ™ciach dążyÅ‚ również do wsparcia rozwoju uczniów tak, aby mogli oni zacząć używać jÄ™zyka angielskiego w codziennych sytuacjach w mowie i piÅ›mie, rozwijać strategie komunikacyjne oraz rozumieć tekst mówiony i pisany. KÅ‚adziono też nacisk na wyksztaÅ‚cenie w uczniach umiejÄ™tnoÅ›ci wspóÅ‚pracy z innymi w parach i grupach, rozumienia wÅ‚asnego procesu uczenia siÄ™, oceniania wÅ‚asnych postÄ™pów oraz brania odpowiedzialnoÅ›ci za wÅ‚asnÄ… naukÄ™.
W odróżnieniu do zajęć jÄ™zyka angielskiego w szkole, zajÄ™cia wyrównawcze „Akademii Sukcesu” daÅ‚y szansÄ™ uczniom na wyrównanie swoich braków edukacyjnych w zakresie realizowanych treÅ›ci programowych, co wiÄ…zaÅ‚o siÄ™ również z podniesieniem poziomu wiadomoÅ›ci i umiejÄ™tnoÅ›ci w zakresie sÅ‚ownictwa i gramatyki j. angielskiego.
NajwiÄ™kszÄ… zaletÄ… tych zajęć byÅ‚a praca w grupach 6 osobowych i nabywanie przez uczniów umiejÄ™tnoÅ›ci wspóÅ‚dziaÅ‚ania w grupach, co szczególnie przydatne bÄ™dzie w ich dorosÅ‚ym życiu. MaÅ‚a liczba osób w grupie daÅ‚a również możliwość indywidualnego podejÅ›cia do ucznia, co spowodowaÅ‚o wyższÄ… efektywnoÅ›ciÄ… nauczania. Na podstawie obserwacji prowadzonych stwierdzono, iż wszyscy uczniowie rozwinÄ™li swoje umiejÄ™tnoÅ›ci interpersonalne, organizacyjne oraz pracy w grupie w wyniku realizacji zajęć AS. Ponadto obserwacje ukazaÅ‚y, że zajÄ™cia te wywoÅ‚aÅ‚y wzmożonÄ… aktywność uczniów ponieważ oparte byÅ‚y na uczeniu siÄ™ przez doÅ›wiadczenie, co dodatkowo nauczyÅ‚o ich samodzielnoÅ›ci. Z obserwacji wynika, iż zajÄ™cia te nauczyÅ‚y uczniów pracy zespoÅ‚owej oraz pozwoliÅ‚y im doskonalić umiejÄ™tnoÅ›ci, które sÄ… przydatne nie tylko podczas lekcji jÄ™zyka angielskiego, lecz również w codziennym życiu. Nawet najsÅ‚absi uczniowie nabyli dziÄ™ki nim umiejÄ™tność wspóÅ‚pracy w grupie. Zaobserwowano również nabycie przez uczniów umiejÄ™tnoÅ›ci zdobywania wiedzy, co spowodowane zostaÅ‚o zwiÄ™kszeniem skutecznoÅ›ci nauczania i uczenia siÄ™ sÅ‚ownictwa oraz gramatyki, a także możliwoÅ›ciÄ… motywowania uczniów do nauki. UdziaÅ‚ uczniów w zajÄ™ciach pomógÅ‚ uczniom w efektywnym przyswajaniu sÅ‚ownictwa jÄ™zyka angielskiego oraz wpÅ‚ynÄ…Å‚ na ich zainteresowanie tym przedmiotem. Efektem prowadzonych zajęć jest wyraźny wzrost poprawnej wymowy i pisowni powtarzanego sÅ‚ownictwa oraz gramatyki wÅ›ród uczniów.
ZajÄ™cia dydaktyczno-wyrównawcze „Akademii Sukcesu” pozwoliÅ‚y uczniom na wyrównanie swoich braków edukacyjnych w zakresie jÄ™zyka angielskiego, co zostaÅ‚o potwierdzone testem na zakoÅ„czenie udziaÅ‚u w zajÄ™ciach. Test ten pokazaÅ‚ wyraźny wzrost wiedzy u ponad 90% uczniów, którzy wczeÅ›niej mieli problemy z naukÄ… jÄ™zyka angielskiego, potwierdzajÄ…c tym samym, że dziÄ™ki zajÄ™ciom uczniowie nadrobili wiadomoÅ›ci i umiejÄ™tnoÅ›ci w zakresie sÅ‚ownictwa i gramatyki j. angielskiego i dorównujÄ… teraz tÄ… wiedzÄ… swoim rówieÅ›nikom.
ZajÄ™cia AS nie tylko pozwoliÅ‚y uczniom wyrównać braki w opanowaniu podstawowych wiadomoÅ›ci i umiejÄ™tnoÅ›ci, które byÅ‚y im niezbÄ™dne do dalszego kontynuowania nauki tego jÄ™zyka, lecz także podnoszÄ…c poziom wiedzy uczniów oraz ich wiarÄ™ w swoje możliwoÅ›ci dodatkowo zmotywowaÅ‚y ich do dalszej samodzielnej pracy.